3 juli 2008

Debattområde Nokia eller Sony Ericsson?

Hej!


De flesta torde nog känna igen rubriken!


Jag har länge haft och varit "tänd" på Sony Ericsson, men har nu även en Nokia N95! Varför? Jo, den har GPS och sedan Nokia lämnade sitt gamla operativsystem från Nokia till Symbian har den blivit mera likvärdig Sony Ericssons operativsystem!  Jag sade tidigare  "Nokia = Gummistövel mobil", för Nokia tillverkade även gummistövlar! Ha ha Min Nokia N95 som jag skaffade i November 2007 hade till ganska nyligen en mjukvara från 2007-06-19. Man kollar mjukvaran genom att trycka *#0000#. Och nyligen kunde jag uppdatera mjukvaran till 2008-02-14, efter att länge ha försökt! Det ska innebära bättre batteritid och snabbare kontakt med Satelliter med GPS mottagaren! Jag konstaterade att det stämmer, för att få satellit kontakt går det nu MYCKET snabbare och batteritiden verkar förbättrad! (Jag har inte kollat exakt)


I vilket fall som helst så är Nokia N95 en mycket bra mobil! Med snabb åtkomst till Internet, stor skärm, inbyggd GPS, radio och bra webbläsare m.m.


Men mitt hjärta är fortfarande hos Sony Ericsson för jag har många och den sista jag köpte är en "Flipp-mobil" (vikbar som skyddar tangentbord och display) SE Z610 som jag "älskar"(kanske för jag KAN dem som ett rinnande vatten)! Jag tycker nog att Nokia har "krångligare"  meny och handhavande! NU HAR JAG NOG SATT UT HAKAN! Ha ha


Med vänlig hälsning Mobildoktorn Emeritus Göte Burström


PS: Ni kanske märker jag lagt in i bloggen nyttiga länkar och snart har jag även en blogg som heter www.Mobildoktorn.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.