17 juli 2008

Minneskopiering med SanDisk card reader

Hej!


Jag har nyligen till min Nokia N95 med externt minne 2 Gb skaffat ett externt minne på 8 Gb!

 


Vid köpet följde med en svart adapter med namn SanDisk och det är en USB adapter så jag kunde först sätta in mitt 2Gb minne i adaptern (Som Telenor i Kista Galleria kallar MobilMate) och sedan sätta in adaptern till Datorn i USB kontakten och sedan kopiera 2 Gb minnet mycket snabbt till Datorn!

 


Nästa åtgärd var att sätta in 8 Gb minnet i adaptern och sedan kopiera mitt 2 Gb minne som jag kopierat till Datorn och allt gick mycket snabbt och jag behövde inte ha en ”massa" kablar utan enbart adaptern som är ca 2 cm lång.

 


Så manövern att flytta mitt 2Gb minne till mitt nya 8Gb minne kunde utföras utan ”krångel” och allt som utfördes har jag inte prövat tidigare men med adaptern SanDisk card reader så fungerade allt mycket smidigt!

 


Adaptorn SanDisk card reader är mycket smidig och idealisk för snabb överföring av bilder, video och musik. Den är endast för microSDHC-enheter. Alla enheter stödjer inte microSDHC-kort.

 


Så kontakta din enhetstillverkare för mer information! Men det ska kunna med rätt adapter fungera även till Sony Ericsson & Samsung.


 


Det jag har skrivit ovan är en slags ”överkurs” men många har andra mobiler med minneskort än Nokia N95.



Med vänlig hälsning Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.