21 juli 2008

Nokia N95 VS Nokia 95 8 Gb & uppdatering mobilmjukvara

Hej!

 


Att skaffa en Nokia N95 8Gb än att behålla Nokia N95 torde inte vara någon större ide för OM man uppdaterar Nokia N95 och skaffar ett större minne så är dom likvärdiga förutom att Nokia N95 8Gb har något större display 2,8 tum mot 2,6 tum men med uppgradering som jag skrev om i ett tidigare inlägg gör Nokian N95 den äldre MINST likvärdig!


 


Tänk att jag som Sony Ericsson ”fantast” min "gulleplutt" är Sony Ericsson Z610 "flippmobil" trots Nokia N95 och övriga mobiler, och skriver så pass mycket om Nokia, på grund av sedan de bytte operativ-system från Nokia till Symbian har det BLIVIT en bra mobil och inte som jag kallade Nokia tidigare ”Gummistövel mobil” men förvisso är Nokia duktig på gummistövlar och däck!

Som jag skrev tidigare ”Köpa begagnad mobil” så varför köpa nytt OM man kan uppdatera sin befintliga mobil för om man uppdaterar mobilens mjukvara så får man en bra mobil! Uppdatering ger det följande resultat.

1. Stabilare funktion = Tillverkaren rättar till buggar m.m.


2. Bättre kompatibilitet med nya tillbehör dvs. fler sakar fungerar bättre


3: Förbättrad batteritid för med en ny mjukvara ”jobbar” mobilen smartare.







Ned vänlig hälsning Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.