26 juli 2008

Nostalgisk återblick inom mobilvärlden

Hej!



Nostalgisk återblick inom mobilvärlden!


 


Med tanke på den relativt snabba utveckling som skett inom mobilvärlden så gör jag en återblick till 2001.

 


Visst var tidigare många frestade att skaffa ny mobil. Teckna ett nytt abonnemang för att få mobilen billigare, men till slut låtit bli för man ville inte byta telefon nummer.


Men från första september 2001 kunde man byta operatör och samtidigt behålla sitt gamla ”inkörda mobil nummer”. (Nummer portabilitet) vilket var ett uppsving för mobil världen.

 


Priset för mobil samtal 2001 med t.ex. Telia Refill var kl. 08-18.00 kr/min 6.00 kr/min och övrig tid 0.80 kr samt sms 1.50 kr/st. Comviq kontant kostade då 07-19.00 5.50 kr/min och övrig tid 0.55 kr samt sms 1.25 kr/st

 


Om man sen betänker att detta var för 7 år sedan och sedan jämför med dagens prisnivå och priser priser!


 


Så visst har det ”gått framåt” för prisläget är ju helt förändrat!

 


 


 


Med vänlig hälsning Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.