1 augusti 2010

Nokia GPS navigering WOW!

Hej!


Jag har tidigare skrivit många superlativer om Nokias gratis navigering.


Jag fortsätter med att skriva att tidigare var jag imponerad av Google maps detaljrikedom som att man kan se enstaka hus där.


Men Nokia maps slår ut allt för där kan man även som I Stockholms området även se enstaka bilar.


Nokia har verkligen “knockat” alla GPS navigatorer och man hämta kartor över hela världen och spara på minneskortet.


Det är bara Nokia och HTC som man kan spara nedladdade kartor i minneskortet.


Det är bara synd att inte alla länder har lika bra kartor som det finns I Sverige.


Det finns många bra multimedia media mobiler men då det gäller GPS navigering är Nokia överlägset bäst.


Någon kanske undrar om jag skulle vara en försäljare av Nokia men tvärtom för tidigare när de hade Nokias operativ system så brukade jag kalla Nokia för en ”Gummistövel mobil telefon”. Ha ha


Men när de bytte till operativ system Symbian har det blivit en förändring som mellan dag och natt.


OK det gamla systemet kunde duga för att ringa med och skicka sms, men nu är Nokia som en liten dator.


Jag i egenskap av Mobil doktorn är jag och förblir väldigt kritisk men som min framlidne fader brukade säga ”Det är ett tecken på småskurenhet att inte kunna berömma oreserverat.”



Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström
G.Burstroem@Gmail.com
Mobil telefon +46768155581
SKYPE GoteB1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.