22 september 2010

Klock-renaste GPS navigatorn

Hej!


I förra inlägget skrev jag om att jag fått en Nokia 5230, för att jag förlängde mitt abonnemang hos mobil telefon operatören 3.


Jag har ju aldrig haft en pekskärms mobil telefon så fortfarande är jag inte ännu expert på den.


Jag var som ung en duktig orienterare då i första hand duktig på att läsa kartor.


Min Nokia E 71 har blivit utmärkt med GPS navigering efter min fabriks återställning som jag skrivit tidigare om.


MEN Nokia 5230 tyvärr utan W-lan, verkar vinna på knockout över Nokia E71 då det gäller GPS navigering och betydligt mycket större vertikal display med 360 x640 pixel, istället för E71 320x240 pixel.


Varför frågar säkert någon?


Ja men pekskärmen kan man om inte skriva adressen man tänker åka till, bara peka med fingret eller något annat så blixt snabbt hittar Nokia 5230 rutten blixtsnabbt och med röst navigering på Engelska med gatunamn så är det ett stort nöje, att höra en Engelsk dam försöka säga Svenska gatunamn..


Med tanke på ovanstående och min erfarenhet av GPS navigatörer så har jag svårt att tänka mig att någon GPS navigatör kan visa sig bättre.


Att sedan Nokia bjuder på GPS navigering i hela världen gör inte saken sämre utan tvärtom.


Som jag tidigare skrev så saknas W-lan men eftersom jag har hos 3 surf bas f ör 49 SEK/månad och då kan hämta kartor från hela världen 2 Gb/månad


Min slutsats är att Nokia 5230 med Nokias gratis navigering på livstid i hela världen torde slå ut alla övriga navigatörer, och att Nokia tillsammans med HTC är de enda mobil telefoner som enkelt sparar nedladdade kartor på minnes kortet.


Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com Emeritus Traffic expert Göte Burström
Mobil telefon +46 76 81 555 81
SKYPE GoteB1


G.Burstroem@gmail.com

7 kommentarer:

  1. Med tanke på det okunniga ljumma intresset så lägger jag till att Nokia X6 är nog en lika bra GPS navigator med samma program vara OCH bättre mobil kamera samt W-lan MEN kostar nästan 3 gånger mera än Nokia 5230.
    Mobildoktorn är ju inte bara en stor www.youtube.com mobil karaoke sångare

    SvaraRadera
  2. Många har frågat Mobiltorn hur man lägger in en en kommentar, och man kan som jag nu skriva kommentar och från vem MEN skicka via anonym

    SvaraRadera
  3. Hej! Ja det fungerar klockrent i min English blog och man bör testa sig fram till bästa sätt!Tack Anonym, men skriv gärna ditt namn och var du finns.

    SvaraRadera
  4. Mobildoktorn är strålande med kunskap om GPS navigatorer

    SvaraRadera
  5. Hej lars! Tack för kommentar och jag har haft Telia navigator och Tom Tom och även i Nokia N95 haft Nokias äldre avgifts navigator, men Nokia 5230 med Nokias gratis GPS navigering livslångt i hela världen SLÅR allt. Mvh Mobildoktorn

    SvaraRadera
  6. Nu börjar strax Mobildoktorn.com skriva erfarenheter av att köpa mobil i utlandet till ca 20% av Svenska priser. Mvh Mobildoktorn alias Göte B

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.