7 mars 2011

Erfarenheter av inköpta begagnade mobiler

Hej!


I förra inlägget skrev jag om att köpa begagnad mobil telefon i utlandet.


Här är mina erfarenheter:


Min Nokia C6 hade bara Nokia maps 2.0 så GPSnavigering blev ibland felaktig, men efter uppgradering av programvaran och hämtat via Internet Nokia senaste kartor så verkar allt fungera perfekt.


Det intressanta är att i Nokia maps kan man bara kunna ha röstnavigering på Svenska men utan gatunamn


.
Men av någon anledning har jag lyckats även kunna få Svensk röstnavigering med gatunamn.



Jag har ringt Nokia Sverige i Kista och de kan inte heller förklara det inträffade.


Men det spelar för mig ingen roll, utan det viktiga är att kunna ha Svensk röstnavigering med gatunamn.
 
Röst navigering på Engelska har gatunamn men det låter något konstigt att höra Engelska uttala det tre sista vokalerna i Svenska språket (Å,Ä,Ö)


Min Nokia 5800 X-pressmusic var innan uppgradering  trög att hitta satteliterna men nu fungerar även den perfekt.


Jag återkommer ganska snart med att skriva om Nokia C6 som torde vara den att alla kategorier bästa GPS navigatör som någonsin är tillverkad.


Med vänlig hälsning Emeritus Traffic expert Göte Burström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.