11 mars 2011

Hur få Svensk röst navigering med gatunamn

Hej!


Innan jag fortsätter med min bedömning av Nokia C6.


Många har säkert funderat på hur jag kan ha Svensk röst navigering med gatunamn.


Efter att ha tänkt genom detta så kom jag på att i Indonesien med billig mobil telefon Internet så hade jag laddat ned Svensk röst navigering direkt till Mobil telefonen och det fungerar även i Sverige, och en klar fördel är om tillgång till trådlöst Internet finns.(W-lan) och det har jag så jag kan ladda ned direkt till mobilen vad jag vill.


Jag har tidigare laddat ned gratis kartor över de länder jag kanske kommer att besöka, och nu med trådlöst Internet kan jag surfa runt och zooma ned och ladda ned detaljerade kartor på alla ställen jag vill.


Det är även viktigt att synkronisera med Ovi maps och sedan när mobiltelefonen stängs av så sparar Nokia kartorna i minneskortet.


Jag har skrivit tidigare att det är bara Nokia och HTC som sparar vid avstängning kartorna på minneskortet.


I mitt fall har jag 16Gb


Med vänlig hälsning Emeritus Traffic expert Göte Burström

2 kommentarer:

  1. Hej Göte!
    Det är underbart att du är tillbaka till Sverige igen. Nu blir intressant läsning från dig... "Go for it man"!
    Mvh/Christer.Olsen.

    SvaraRadera
  2. Hej Christer! Ja det kan vara skönt att tillbaka till Sverige med våren, och fortsätta www.Mobildoktorn.com och kolla även www.Cerebraldysfunction.info om hjälpmrdlet GPS i mobilen.Mvh Göte = Mobildoktorn

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.