10 november 2008

GPS i Nokia E71 vid Ålands resa

Mina GPS erfarenheter med Nokia E71 med god kontakt med satelliterna inomhus i Kista Galleria har blivit ännu mera påtagliga för att vid en Ålandsresa kunna följa med hur båten Viking Line kryssade mellan alla kobbar och skär och GPS funktionen i Nokia E71 skulle nästan kunna ersätta alla sjökort.


Fast man kan ju inte se vattendjupet men som inte fartygs kapten, så räcker det att som passagerare uppdatera/följa rutten.


Om man jämför med vanliga fordons inmonterade GPS mottagare så är visserligen displayen mindre ca 2,3 tum, men den valfrihet till kartor som finns 1. Karta 2. Karta 3D 3. Satellit 4. Hybrid och Hybrid är Satellitkarta med ilagda väggar med namn samt man kan zooma nedtill enstaka hus.


Ovanstående kart alternativ torde inte finnas i en "vanlig" GPS mottagare.


Sedan den stora fördelen med att ha GPS i mobilen att den kan man alltid ha med sig.


Någon kanske undrar om jag skulle ha någon närmare kontakt med Nokia som t.ex. försäljare eller liknande MEN NEJ!


Allt vad jag skriver om mobilen är mina erfarenheter i egenskap av Mobildoktorn.com


Jag är lyrisk över Nokia E71 och om den skulle ha en bättre kamera med blixt skulle jag våga påstå att det skulle vara den utan konkurens bästa mobil i dag läget.


Jag vill än en gång varmt rekommendera  Nokia E71


Med vänlig hälsning Mobildoktorn.com


Emeritus Göte Burström


Mobil 076 8155581


SKYPE Goteb1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.