20 november 2008

Uppgraderade kartor i Nokia N95



Hej!


Mobildoktorn.com har lagt en hel del energi  på GPS och kartor i mobilen.



Upplysningsvis kan jag berätta att redan som yngling var jag intresserad/kunnig på kartor och var en duktig orienterare främst på att tyda kartor, kanske inte så snabb att löpa.


Nokia N95 hade enbart "tråkiga" kartor tills jag nyligen kunde uppdatera kartorna OCH till min glädje så blev uppdateringen till Nokia maps 2.0  kartor likt Nokia E71 har med kartläge 1. Karta 2.Karta 3D 3.Satellit 4.HybridNu är det en höjdare att ha hela världens kartor i mobilen.



Jag har mina vana trogen undersökt om någon mobil affär eller liknande hade någon information om denna uppgradering av kartorna MEN ingen kände till något.


Nu kan jag med det W-lan som finns hemma sitta och "resa" med Nokia N95 runt hela världen och när jag finner något att kunna spara på minnes kortet så brukar jag zooma ner till enstaka hus och allt jag laddar ned med W-lan sparas så i framtiden vid resor så finns respektive kartor redan så jag slipper speciellt utomlands hämta från Internet kartor med dyra "roaming" avgifter.


Det utlägg som blev när jag skaffade en "router" för både kabel och W-lan har jag redan många gånger tjänat in, så W-lan är verkligen en höjdare.


Med liknande kartor i Nokia N95 som Nokia E71 så har jag kunnat jämföra dessa två GPS mobiler och slutsatsen är att Nokia har lyckat helt bra med programvaran i E71 och mindre bra i N95.


Jag vågar påstå att GPS funktionen i E71 är nog vara den bästa någonsin och jag har svårt att förstå att någon annan GPS mottagare skulle kunna vara bättre isynnerhet snabbheten.


Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com


Emeritus Göte Burström


Mobil 076 8155581


SKYPE Goteb1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.