4 december 2008

Uppgradering av Nokia N95

Hej!


Min N95 som jag tidigare har skrivit superlativer om fick svårigheter att hitta Internet.


Eftersom den var införskaffat i november 2007 så lämnade jag in den för garantiservice i Phone house i kista Galleria.


Efter en vecka fick jag tillbaka N95 och deras service ställe hade upp graderat mjukvaran och den fungerar nu perfekt.


Vad som gjorde mig mest glad var att NU fungerar GPS även i Kista Galleria liksom Nokia E71 och tidigare kunde kontakten med satelliter ta upp mot en minut men nu är det bara några sekunder.


Lika så hemma i villan så kan jag även få satellit-kontakt inomhus!


Om jag tidigare har skrivit satsar Nokia helhjärtat på GPS navigering inomhus och med mina experiment så kanske jag ligger nästan före Nokia! Ha ha


I vart fall så strävar vi mot gemensamt mål och jag är ju trots allt en förtidspensionerad "amatör" som kunskapsmässigt kan kallas professionell.


Jag var ju tidigare en Sony Ericsson "fan" men blir mer och mer tänd på Nokia med deras framåt anda.


Nokia har även förstått vikten av W-lan medan Sony Ericsson satsar på megapixel kamera i sina mobiler.


Men en mobil kamera med många megapixlar kan dock aldrig tävla med en riktig kamera.


Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com


Emeritus Göte Burström


Mobil 076 8155581


SKYPE Goteb1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.