12 december 2008

Århundradets mobil kärleks-saga!

Hej!


Långt tidigare prisade jag min Nokia N95 men sedan skaffade jag mig en Nokia E71 som fick mer lovord än Nokia N95.


För Nokia E71 är en skönhet och har en GPS funktion som slår allt.


Även ett tangentbord med alla bokstäver även om knapparna är i minsta laget!


Det enda kanske något bristfälliga är 3,2 Megapixel kameran, men den får anses duga till en mobil telefon.


Kan det vara så att Nokia N95 blivit något svartsjuk (Vilket inte en maskin kan bli) men Nokia N95 blev långsam i GPS funktionen att hitta satelliter och även långsam att kunna nå Internet!


Jag har i tidigare inlägg skrivit om uppgradering av kartor Nokia maps och efter garantiservice som tog en vecka vid Phone house i Kista Galleria där jag november 2007 skaffade mobilen så har något otroligt positivt hänt.


Nu är Nokia N95 lika snabb som E71 med satellit kontakt och det som N95 tidigare inte klarade av, att få satellit kontakt i gångarna inomhus i Kista Galleria.


Med tanke på ovan skrivet och att Nokia N95 även har en mycket bra 5 Megapixel digitalkamera och Nokia E71 utmärkta GPS funktion, så anser jag att Nokia N95 i nuvarandegoda status troligtvis är den bästa mobilen, trots sämre passningstid än E71 ( OK jag har inte fått möjlighet att testa alla nya mobiler)


Kan det trots allt vara en skärpning från en svartsjuk mobil?? Ha Ha


Båda Nokia har W-lan något som Sony Ericsson inte har fattat vikten av, för förutom mitt W-lan hemma i villan så finns det på de flesta offentliga platser som Kista Galleria, Arlanda och många flygplatser.


Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com


Emeritus Göte Burström


Mobil 076 8155581


SKYPE Goteb1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.