3 november 2008

Nokia E71 en grym mobil

Hej!


Jag har i tidigare inlägg förutom min inte helt nya mobiler önskat kontakt med Nokia eller Sony Ericsson men det är segt som att trampa i en "tarmhink" men har nu skaffat mig en Nokia E71.



Jag har tidigare skrivit superlativer för GPS funktionen i Nokia N95 och förvisso är Nokia N95 värt alla mina goda ord!



Men Nokia E71 slår det mesta i GPS funktionen, och mina tester med den i Kista Galleria ett stort inomhus centrum visar att där inte Nokia N95 kan nå kontakt med satelliterna så klarar Nokia E71 det på ett otroligt sätt.



E71 har även en grym standby tid vilket stämmer med att nya Nokia har klart förbättrat passning tiderna.



För när man promenerar i dom stora gångarna med glastak så har E71 full kontakt med satelliterna så jag kan se i mobilen var min position är.



Detta var en stor nyhet för mig för det klarar inte Nokia N95 som fungerar bra utomhus.


Nokia E71 verkar ha en bra uppdaterad GPS programvara, samt man även välja som inte N95 har  satellitkartor/hybrid där man kan zooma ned till enstaka hus.



Med att jag har W-lan hemma så kan jag hämta gratis kartor från hela världen och samtidigt som jag hämtar kartor får jag resa runt i världen utan att behöva flyga.



Jag rekommenderar varmt till denna förträffliga mobil med fullt tangentbord om än knapparna i minsta laget.


Med vänlig hälsning Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström


Mobil 076 8155581


SKYPE Goteb1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.