31 oktober 2008

Nu SKYPE i Nokia N95

Hej!


Jag lovade i mitt förra inlägg att återkomma när SKYPE fungerar i min Nokia N95 och NU verkar SKYPE att fungera UTAN någon hjälp/input av någon, MEN Mobildoktorn.com har vilja och har som nedan skrivits lyckats!


Jag hade tidigare skrivit i bloggen om att ladda ned Fring till min Nokia N95, men inte kunnat greppa hur användandet ska vara!


Jag har även i www.Mobildoktorn.com efterlyst någon hjälp med "input" men inte fått någon hjälp.


Men en aktiv framåtskridande Mobildoktor ger inte upp utan försöker lösa fallet med att kunna använda SKYPE i Nokia N95 och till slut kunnat installera SKYPE beta version (Försöks version) som har webbplats för mobil med www.skype.com/m och satt in ett oregistrerat sim kort för test!


Till min otroliga glädje så fungerade det!


För samtidigt som jag fortfarande höll på arbeta med mobilen så kom ett SKYPE samtal till Nokia N95!


Personen med namn av Kent från nord Norge han som "tjatat" på mig att skaffa SKYPE, lät något förvånad när jag svarade från Nokia N95 men fanns sig väl, och kontrollerade hur hans SKYPE konto förändrades och vi talade i 11 minuter och den kostnad Kent kunde se var använd var uppkopplingskostnad på 0,69 SEK, men ingen minutkostnad.


Alltså fungerade med min SKYPE beta version OK.


Men fortfarande känner jag en viss osäkerhet med SKYPE.


Men fortfarande är tydligen SKYPE i ett nybörjar stadie, men med träning och erfarenhet och att SKYPE kommer med en vältestad utprovad version, och då kan det bli en "höjdare"!


 


Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström


Mobil 076 8155581


SKYPE = Goteb1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.