23 oktober 2008

SKYPE

Hej!


Jag har tidigare skrivit inlägg om IP-Telefoni i www.Mobildoktorn.com, och det fungerar mycket bra!


En skol-kamrat från folkskolan som nu arbetar i nord Norge har tjatat på mig att skaffa SKYPE men med hänsyn till min gamla hjärnskada har jag varit trög att komma till skott.


Men nu har jag skaffat SKYPE och har i initial-skedet upptäckt vilken "höjdare" det är!


Att kunna ringa gratis till alla som har SKYPE och mycket låg avgift till övriga telefon nummer utländska som Svenska!


SKYPE är ingen nyhet, men för mig är det, för innan jag blev skadad så existerade inte denna otroligt bra telefon funktionen.


Det känns härligt att kunna sitta framför datorn och jobba och samtidigt kunna prata i telefon med någon som är "Online" med Internet.


Jag är fortfarande i nybörjar stadiet men med dessa oanade funktioner avser jag snart att bli mycket kunnig i SKYPE användningen.


Jag har informerats att Sony Ericsson P1 ska ha möjlighet att kunna utnyttja SKYPE för den har W-lan om man laddar ned ett program som är avsett för SKYPE telefonering.


Min Nokia N95 har också W-lan och jag undersöker nu möjligheterna att även med Nokia N95 kunna ringa med SKYPE.


Jag tänker fortsätta att utforska ovanstående möjlighet!


Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström


Mobil 076 8155581

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.