20 oktober 2008

Mina mobiloperatörer

Hej!


Det har varit trögt ännu att få rätt kontakt med både Nokia och Sony Ericsson så jag avvaktar test av framtida mobiler.


Jag tänker här berätta om vilka mobil operatörer som jag använder.


Till en Sony Ericsson Z610 = Halebob kontantkort som använder Telias nät och med den bästa täckningen och man ringer avgifts fritt till samtliga Halebop mobiler och övriga mobiler dygnet runt för 0.69/min Kr med uppkopplingsavgift 0.66 Kr per samtal.


SMS kostar 0,49kr/st


Sen tillkommer en månadsavgift på 49 Kr som får ringas upp.


Till en Sony Ericsson Z610 = Optimal Telecom abonnemang vilket använder Tele2comviqs nät, som med hänsyn att vi har förutom Ip telefoni med Internet (Megaphone) även Optimal Telecom till ett övrigt fast telefoni abonnemang och därmed är billigare mobiltaxa med 0,48 kr/min som torde vara bland det billigaste, uppkopplingsavgift 0,65 kr. Med en års avgift på 98 Kr


SMS = 0,48 kr/st



Till en Sony Ericsson Z800 = Telenor abonnemang för 99 kr/månad och då ingick en Samsung Z240 som blev en gåva till en vän i Bali, men simkortet behöll jag och kan ringa upp 99 kr/månad.


Mobiltaxa 0,69kr/min & uppkopplingsavgift 0,79 kr sms=0,79 kr/st


Till en Sony Ericsson Z1010 = Tangomini kontantkort med minutpris 0,68 kr med uppkopplingsavgift 0,76 kr


SMS kostar 0,19kr/st vilket torde vara bland dom billigaste.


Slutligen i NokiaN95 som i stort används som GPS navgator = Telia Refill kväll & helg med minutpris dagtid 3,99 kr/min & kväll/helg till Telia mobiler 0,29 kr/min men dag uppkopplingsavgift 0,59Kr


SMS = 0,89Kr/st


Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström


Mobil 076 8155581

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.