9 januari 2009

Uppgradering mjukvara & GPS

Hej!


Jag vill verkligen betona hur viktigt det är att uppdatera mjukvaran i mobilen!


För mobilen jobbar efteråt effektivare och smartare och gör att batteritiden blir längre (Standby tiden)


Så många gånger slipper man köpa en ny mobil, utan en uppdatering av programvaran kan ge mycket goda effekter!


Nu till mitt favoritämne GPS


Jag har aldrig haft någon sådan själv men jag har fått höra av några som redan har fast anlagda GPS mottagare och all kommentarer är GPS med uppgraderade Nokia Maps 2.0 med kartor, 3D kartor, satellit och hybrid i mina Nokia N95 och E71 verkar vara klart bättre än deras GPS navigatorer även om de har större skärmar.


Så mina Nokia N95 och Nokia E71 "knockar" övriga navigatorer och en klar fördel är att GPS finns i mobil telefon som man oftas/alltid har med sig!


Jag har med via mitt W-lan hemma kunna "surfa" runt i världen och vid intressanta platser zoom ned och hämta kartor gratis!


Nokia bjuder på gratis kartor men om man vill ha röst navigering kostar det!


Röst navigering för Skandinavien kostar ca 202 SEK per år.


Jag bad min dotter spela in video från Nokia N95 när jag sjunger "Love letters i the sand" som förhoppningsvis kan komma att läggas inom ca 1 vecka i www.Youtube.com och där man där söker Mobildoktorn.


Om det blir ett lyckat video-klipp kan det komma fler!


Om ni öppnar mitt inlägg "Nytta & Nöje i mobilen" kan ni se om karaoke i mobilen!


Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström


Mobil telefon 076 8155581


SKYPE Goteb1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.