28 juni 2008

Skicka foton via e-mail

Hej!


En uppföljning till vad jag skrev om e-mail i mobilen är att om man samtidigt har en digital-kamera i mobilen, så kan man så snart man tagit foto istället för att skicka det med MMS och det går bara till en mobil mottagare åt gången och  även kostsamt.


Så med e-mail i mobilen (Jag har lagt e-mail addresser till varje mobil-kontakt nummer), så skickar jag tagna foton till alla som jag vill, med att bara "klicka" på mobil-nummret så hittar mobilen önskad e-mail och sedan är det bara skicka och man kan skicka till väldigt många samtidigt för i stort sett samma kostnad och är inte så dyrt!


Som jag tidigare skrev, våren 2008 varit på en lång resa i Asien och kunde till mina vänner skicka foto från Bali & Vietnam m.m och de flesta av  mina vänner svarade och mailade sin tacksamhet att de kunde följa min resa via foton i sina datorer utan att lämna Sverige!


Med vänlig hälsning Mobildoktor Emeritus Göte Burström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.