23 maj 2010

GPS navigerings problem

Hej!


Veckan började i ”moll” men slutade i ”dur.


I lördags körde jag bil till min dotters sommarställe nära Morgongåva i Heby kommun.


Min tidigare värderade GPS navigering i min Nokia E71 slutade att hitta GPS!


Jag ringde Nokia support på måndag morgon och fick höra att en uppgradering av programvaran var nödvändig.


Det gick inte att uppgradera programvaran så Mobilbyrån på Hornsgatan i Stockholm kunde formatera och uppgradera program varan så GPS började att fungera igen.


Men vid formateringen av E71 så försvann även Nokias utmärkta gratis navigering.


Jag var runt flera mobil affärer men ingen kunde hjälpa mig och just då var min dator på service.


Men Mobildoktorn har stark vilja, så sent på natten till onsdag kunde jag hämta till min servade dator Nokia.com/maps och till min stora glädje så fungerade GPS navigering igen.


Man kan välja på vilket språk röst navigering ska ske, jag började att använda Engelsk röst navigering för där fick man även höra gatunamn, men det lät konstigt när jag skulle höra Sveavägen på Engelska.


Så jag började använda Svensk röst navigering MEN utan gatunamn.


Läs även min blogg www.Cerebraldysfunction.info om Det Svenska rättsväsendet skräp eller?


Jag återkommer senare om mina erfarenheter om GPS navigering.


Med vänlig hälsning www.Mobildokton.com Emeritus Göte Burström
G.Burstroem@Gmail.com
Mobil telefon +46-7681-555 81

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.