25 maj 2010

Nokias GPS navigering

Hej!


Jag lovade i förra inlägget i www.Mobildoktorn.com att meddela mina erfarenheter av Nokias livslånga navigering.


Förutom att jag har kunnat erhålla bra röst navigering nu på Svenska så håller navigeringen sig även uppdaterad på gällande på platsen fartgränser, så om jag gör för fort så varnar röstnavigeringen att jag kör för fort.


Jag har även ställt in så att vid till exempel fartgränser under 80 km/hr varnas först när jag kör 6 km för fort och över 80 km/hr så varnas jag när hastigheten överstiger 12 km/hr så det kan ibland bli tjatigt om jag hela tiden kör för fort.


MEN det är ett utmärkt hjälpmedel för att slippa bli ertappad för fortkörning.


Jag har även laddat ned kartor med röstnavigering i cirka 50 länder och det är både i Syd ost Asien men främst i norra Europa där jag framledes mest avser att köra bil i


Mina superlativer om Nokia växer för varje dag, eftersom Nokia satsar helt rätt enligt min smak.


Med W-lan och GPS där nedladdade kartor sparas i minneskortet när Nokia stängs av.


Nokia N95 med 5 Mp digitalkamera är fullt tillräcklig för att ha i en mobil telefon, och eftersom jag skickar alla foton via Gmail i Nokia så har jag minskat till 3 Mp


Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström
G.Burstroem@Gmail.com
Mobil telefon +46 76 8155581

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.