13 maj 2010

Nokias exklusiva funktion

Hej!


Jag har tidigare skrivit ”superlativer” om Nokia mobil telefoner.


Jag var tidigare en Sony Ericsson vän, men de endast satsar super Megapixeler kameror i mobil telefoner istället som Nokia satsar på W-lan och GPS funktion så har jag lämnat min gamle vän Sony Ericsson och funnit en bättre vän i Nokia.


Jag tyckte tidigare att Sony Ericsson hade ett mera logiskt och enklare handhavande, men när jag senare har lärt mig Nokia så är det liknande handhavande i alla Nokia.


2010 har Nokia via Ovi.com medgivit fri navigering i hela världen, och jag har fullt upp med att hämta med trådlöst Internet gratis kartor från alla länder jag kommer att besöka.


Jag kan nu röst navigera i samtliga länder.


Det bör tilläggas att alla Nokia kan inte ha gratis navigering som mina Nokia N95, utan till min Nokia E71 och nyare modeller fungerar det.


Och sedan stänga mobil telefon och därmed spara alla nedladdade kartor i mobil telefonens minnes kort.


Nokia är den enda mobil telefon som jag känner till som kan spara nedladdade kartor direkt på telefonen.


Allt ovanstående kan verkligen göra mig till en ”Nokia fan” för enligt min mening satsar Nokia helt rätt.


Jag har i vissa hänseenden passerat Nokia som satsat hårt på GPS navigering inomhus och det har jag för något år redan testat och det fungerar både i Kista Galleria och i min villa.


Med vänlig hälsning www.mobildoktorn.com
Emeritus Göte Burström
G.Burstroem.com
Mobil telefon +46-7681-555-81


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.