10 maj 2010

Mobil funktioner fortsättning

Hej!


Jag kan börja med att informera om de nackdelar Iphone3G har som jag erhållit av ett flertal Iphone 3G innehavare samstämmigt har uttryckt.


Standby-tiden  lär vara dålig.


Att ha Gmail i mobilen så är det en förutsättning att man redan har ett Gmail konto som man enklast skaffar via en PC.


Sedan öppnar man www.Google.com och i mitt fall så laddade jag ned först Google maps och sedan kunde jag se att man även kunde ladda ned Gmail i mobilen.


Allt var mycket enkelt för www.Google.com skickade alla inställningar till mobilen och sedan var det bara att skriva sitt använder namn och lösenord som  använder när man via PC öppnar Gmail kontot.


www.Google.com finns fler användbara funktioner som man kan ladda ned till sin mobil.


Jag är inte helt säker på att ovan skrivna kan fungera i alla mobiler, men i Nokia N95 med Symbian fungerar det helt perfekt.


Det bästa torde vara att testa sig fram.


Det program som alla utlands resenärer borde ha är www.Worldmate.com där man kan kontrollera väder i den stad som önskas och även kolla valuta kurser.


MEN det är inte alla mobiler som kan fungera med Worldmate.


Alla Nokia med operativ system Symbian och Iphone3G samt några till så fungerar det i.


Kontrollera därför om din mobil telefon är OK med Wordmate.


Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com
Emeritus Göte Burström
G.Burstroem@Gmail.com
Mobil telefon +46 7681 555 81

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.