3 maj 2010

Mobil funktioner m.m

Hej!


Jag avvaktar om mera info. Om Iphone3G från min vän och fortsätter här med egna nyttiga erfarenheter.


Jag var nyss i en liten by i väst Sumatra, där det fanns inte tillgång till Internet.


Internet är mycket billigt i INDONESIEN för 1 kb kostar 0,3 Rupiah/Kb och om man betänker att en SEK är ca 1500 Rupiah.


Sedan ett foto brukar vara ca 500 Kb, och priset blir detsamma hur många mail med foton.


Många har meddelat mig tacksamhet för att kunna ”resa” med mig via sända foton.


Men i egenskap av Mobildoktorn så kunde jag med hjälp av Google.com installera min E-mall G.Burstroem@Gmail.com och kunde på detta sätt att alla foton jag tagigt med Nokia N95 skicka foton via Gmail till mina vänner som har mail i Sverige.


Att skicka foton med mail är även billigare och når fler än bara en mobil, och alla har inte inställningar för att kunna ta emot MMS till mobilen.


Vid nästa post i Mobildoktorn så kommer jag att informera om något som alla som reser utomlands borde ha i mobilen.


Jag kunde följa med väder utvecklingen i Stockholm trots jag var  inte där och även kolla valuta kurser.



Med vänlig hälsning www.Mobildoktorn.com
Emeritus Göte Burström
G.Burstroem@Gmail.com
Mobil telefon +46 7681 555 81

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.