10 augusti 2008

Flipp mobiler

”Flipp mobiler”

 


En av mina första flipp mobiler var SE Z600 som jag tyckte vara en komplett mobil, förutom kameran som var dålig.

Jag har tidigare nämnt min ”gulleplutt” Sony Ericsson Z610i med 512 Mb externt minneskort, som jag köpte i Jakarta. Jag har den som ring-mobil med mobiloperatören Halebop, som använder Telias nätverk och som stort sett fungerar i hela Sverige!

Numera kan jag med saknad notera att Sony Ericsson inte verkar ”ha lusten” eller vad det ”månde” vara, med att fortsätta tillverka ovan nämnda Z610 och man kan fundera på VARFÖR?


 


Några flipp mobiler som nu tillverkas kan nämnas SE Z310i , SE Z320i och Z770i, men alla dessa har inte externa minneskort som t.ex. SE Z610i, undantag är SE W380i.

Externt minneskort är BRA för om mobilen skulle ”haverera”, så har man kvar allt på minneskortet. Informationen hämtas genom att sätta det externa minneskortet i en annan minneskorts plats. Det är skönt att de flesta icke-flippmobiler har externt minnes kort, t.ex. SE W610i, P1 m.m.



Jag undrar om man måste åka utomlands för att komma åt de flippmobiler som inte längre tillverkas i Sverige?  Jag avser att kontakta Sony Ericsson efter semestern och framlägga mina och kanske mångas åsikter!

 


Med vänlig hälsning,


 


Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.