26 augusti 2008

Vilka IT år

Hej!

 


Vilka IT år, för allt började i Maj 2007 då jag till min dåvarande Sony Ericsson K800i skaffade Telia Navigator.


Jag kunde navigera gratis 1 månad med sedan skulle det kosta 99 kr/månad så jag skaffade GPS Navigator Wayfinder som var ett livs långt program.


 


Men min SE K800i hade sen så lågt ljud så det var svårt att höra röst navigeringen.

 


Jag kunde något senare ”kastbyta” SE K800i mot en SE P990i som har bättre ljudvolym.

 


Jag kunde även via Internet köpa begagnad en Nokia 6680 med installerat TomTom GPS navigation. Och allt fungerade mycket bra.


Med tanke på att TomTom hade relativt gamla kartor så frågade jag på Phone House i Kista Galleria om man kunde uppdatera kartorna men fick då råd ”varför inte skaffa en Nokia N95 med inbyggd GPS”.

Jag svarade att den kostar så mycket, men fick då info. Att Tele2 sponsrade en Nokia N95 om man tecknande för 3 mobila bredband 69kr/månad st. för att få mobilen i hand.


 


Vilket jag gjorde och betalade 199 kr och senare fick jag även betala anslutnings avgift 435 kr st. för de tre mobila bredbanden.


 


Kort därefter fick jag brev av Tele2, att de hade gjort förändringar i det mobila bredbandet, så om jag inte var nöjd kunde jag säga upp mitt avtal med omedelbar verkan.

 


Jag ringde direkt till Tele2 och kunde få mina avtal uppsagda! WOW!

 


Så nu är Nokian N95 min och jag är mycket nöjd med den!

 


Jag vågar påstå att jag har haft tur!


Jag har i Augusti 2008 skaffat en laptop Toshiba Satellite Pro som jag inköpt hos ElGiganten i Häggvik samt tänker återkomma med info. Om den.

 


 


 


 


Med vänlig hälsning Mobildoktorn,com Emeritus Göte Burström


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.