5 augusti 2008

3G Något äldre mobiler

Hej!


När 3G först lanserades till mobila telefoner var mobilerna klumpiga och batteri-tiderna var ”urusla”.

Sedan dess har det hänt en hel del förbättringar på mobilerna.

 


Nu finns 3G mobiler i alla prisklasser.


 


Jag skriver här om några inte helt nya mobiler från Sony Ericsson och Nokia värt att nämna. 


Det finns numera ett otal övriga 3G mobiler. 


Jag har en Sony Ericsson Z800i som har hög kvalitetskänsla och ett ganska lagomt format lättanvänd knappsats, joysticken och knapparna på sidan känns bra samt digital kameran är 1,3 Mega pixel,men saknar lins-skydd, lämplig storlek för att kunna skicka tagna foton via mobilens e-mail. 

Min vikbara (Som skyddar display och knappsats) ”gulleplutt” SE Z610 är en mycket ”söt” mobil med 2 Mega pixel kamera,men saknar lins-skydd, lämplig för att via e-mail skicka foton. 

Sony Ericsson har även fler 3G mobiler, men jag stannar här. 


Min Nokia N95 har utmärkt 3G funktion men jag använder mest GPS som är ”outstanding” GPS för mobiler, och skönt att ha GPS enheten i mobilen och inte fast monterad i bilen.

För mobilen har man oftast med sig. Men inte bilen om man flyger! ha ha

 


En bra 3G mobil är även Nokia 6680 som har ett bra linsskydd som även startar 1,3 Mega pixel kameran, men många upplever siffernapparna i minsta laget och att joystick-knappen inte sitter helt bra.


Nokia har även fler 3G mobiler, men jag stannar här.







Med vänlig hälsning Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.