29 juli 2008

IPhone 3G VS Nokia N95, gällande GPS funktion

Hej!



IPhone 3G har skapat en "hysteri" när den blev tillgänglig, jag skriver något om vad som kan ha skapat denna  hysteri!







IPhone 3G verkar vara en ”fullödig” multimedia mobil som har i stort sett allt, MEN ändå har jag tills vidare tackat nej till min dotters förslag att köpa och ge mig en iPhone 3G!




Varför? Jo dels har jag tillräckligt många mobiler och vad jag verkligen uppskattar är GPS funktionen i en mobil och trots iPhone 3G har den funktionen bedömer jag att GPS i min Nokia N95 är bättre!




Varför? Torde nog många tänka, här kanske jag sätter ut hakan igen! Men det är ett bra sätt att kanske bli uppdaterad om man skulle ha fel. Så om jag mot förmodan skulle ha fel så vore jag tacksam för kommentar med rättelse.


Med Nokia N95 kan man med Nokia Maploader ladda ner gratis till mobilens minneskort, kartor från Nokia maps, för i stort sett hela världen och på det visset har man kartorna redan i sitt minneskort och behöver inte hämta dem via Internet och är man utomlands så tillkommer ”roaming” avgiften som gör att kartorna kan bli ”dyr-hämtade”.

 


Vid en semester- resa till Italien hade jag hämtat från Internet & Nokia Maps innan Italien resan  kartor och köpt ”röstnavigering” och kunde då hitta adresserna till alla hotellen och vid bilfärd i hyrd bil kunna hitta till alla platser i ett för mig främmande land.



Jag har tidigare uttryckt min belåtenhet med Nokia N95 och den förstärks även med vad jag skriver här.



Jag vill betona att jag inte ”stängt dörren” för att kunna emottaga en iPhone 3G, men avvaktar tills jag vet mera!




Med vänlig hälsning, Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.