6 juli 2008

Nokia N95, Uppdatering


Hej!



På mångas önskemål och begäran hoppar jag in med ett efterlängtat inlägg om uppdatering av mjukvaran till Nokia N95



Jag har själv bland andra mobiler en N95 som jag är mycket nöjd med!

 


En glädjande nyhet till alla Nokia N95 innehavare! Nu kan ni uppdatera mobilen gratis, som ger bättre batteritid och snabbare ”kontakt” med GPS satelliterna.

Den senaste versionen av mjukvaran till Nokia N95 har beteckningen 21.0.016. Daterad 2008-02-14 jämfört med mjukvaran innan som var daterad 2007-06-19 och innehåller ett antal förbättringar jämfört med ursprungsversionen till N95. Bland annat ska strömförbrukningen ha minskat betydligt!

 


Hur kollar man mjukvaran? Jo, man trycker *#0000# sedan enter!

 


I uppdateringen ingår även en förbättrad version av Nokia Maps där både positionering och nedladdning av kartor ska gå snabbare än tidigare mjukvara.



Hämta nya mjukvaran, men glöm inte att kopiera telefonboken och det man inte vill förloras till minneskortet (och plocka ut minneskortet vid uppdateringen) annars försvinner telefonkontakterna med uppdateringen. Påbörja uppdateringen!






Med vänlig hälsning  Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.