16 juli 2008

Ringa billigt via Internet ( Bredband)

Hej igen!








Min PC har krånglat något så till den är ”frisk” igen så skriver jag här ett inlägg som inte riktigt är mitt område men är värt att läsa i dessa dyrtider för användandet  sig av som i detta fall fast telefon.




 


Vad är egentligen IP-telefoni?


IP-telefoni är ett sätt att använda sitt bredband för att ringa telefonsamtal. Man behöver inte ens ha sin PC påslagen, IP-telefoni (även kallat bredbands-telefoni eller Internet-telefoni) låter dig hoppa över den biten av traditionell telefoni som vanligtvis kostar mycket pengar, och IP-telefoni resulterar i betydligt lägre samtalskostnader.

 


Jag har nyss skaffat IP-Telefoni och även om det kanske finns fler IP-telefoni företag så har jag förutsättningslöst skaffat Megaphone IP-telefoni och  fortfarande i  ”babystadiet” är helt imponerad här,  man kan med IP-telefoni ringa billigt, framför allt utlands samtal och  här ger jag några exempel  Till Belgien fast telefoni 0,15 SEK och till Mobil 0,40 SEK eller USA fast telefoni 0,13 SEK eller mobil 0,13 SEK eller Thailand fast telefoni 0,35 SEK och Mobil 0,29 SEK och alla priser är per minut!


 


SEK Är det internationella ordet för Svensk kr.




Med vänlig hälsning Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.