25 augusti 2008

Fortsättning W-lan

Hej!

 


Mina tidigare ansträngningar att kunna installera trådlöst Internet (W-lan) router köpte jag i Kjell & Company i Kista Galleria, var verkligen värt besvären för att med min laptop med W-lan kunna komma åt Internet var som helst i huset eller på tomten är toppen!

 


Samma sak gäller även med min mobil Nokia N95 som jag även kan ”surfa” på Internet via W-lan.


 


Jag har tidigare skrivit om Google maps och kan nu sitta och ”resa” runt i världen med kartor i mobilen och till och med ”nästan” simma i simbassängerna  vid det hotell vi brukar vara i på Bali.

 


 


Sen hade en Shintia i kommentar till mitt inlägg om ”Mina äldre & nyare mobiler” undrat om det finns virus skydd för mobiler och jag blev då ”triggad” att förlänga det antivirus som Nokia skickade till mig vid min uppgradering av programvaran, antivirus programmet heter F-Secure, så nu är min Nokia N95 skyddad för virus.

 


Jag vill nog rekommendera de mobiler som har tillgång till W-lan att skydda sig mot virus angrepp.

 


Även trådlöst Internet är en höjdare, och hoppas att jag inte avskräckte Er att skaffa Trådlöst Internet.


 


 


Med vänlig hälsning Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.