7 augusti 2008

Mobiltidningen Mobil med felaktighet

Hej!

 


I mitt förra inlägg i Mobildoktorn.com, skrev jag att jag tidigare i inlägg varnat för en tidning angett  felaktigheten att med Telia Refill kvällar och helg kostar mobilsamtal kostar 0,29 kr till övriga operatörer förutom Telia. Men i verkligheten och enligt Telia.se ska mobilsamtalen kosta 1,99 kr vilket är en avsevärd skillnad värt att notera!

 


Trots jag tidigare med telefonsamtal och e-mail påpekat felet och även i bloggen Mobildoktorn.com i början av Juli 2008 i inlägg erinrat om felaktigheten så har inte skett någon  åtgärd av tidningen!

Ovan anförda är BARA ett fel men inte så ringa, som jag noterat och jag köpte förmodligen mitt sista nummer 2008-08-06 av den tidning vars namn senare anges.


Tidningen SOM borde vara ett ”rättesnöre” för mobil innehavare!


 


Det är mot mina principer att ”hänga” ut någon/något MEN som en GOD vän av ordning så tycker jag att det borde vara min PLIKT att informera andra mobil innehavare!

 


Jag kanske sätter ut hakan igen MEN eftersom jag har BARA hittat det ovan angivna felet MEN det kan ju även finnas fler. Och jag har ju slutat köpa tidningen så andra får ”kolla” själv.


 


Den tidningen som inte bryr sig att det är en avsevärd SKILLNAD mellan 0,29 kr och 1.99 kr per minut kvällar/helg, kan tros & borde vara trovärdig med namnet tidningen Mobil!

 


Det är viss ”sorg” jag måste gå så hårt fram, för jag var med förra redaktions chef Dennis Jönsson tidigare utsedd som redaktionsråd, men nuvarande chefredaktör menar att det räcker att allmänheten mailar in om det är något, och det inte behövs något redaktionråd.

Men min bestämda åsikt nu som tidigare ÄR att det räcker inte utan det behövs en ELDSJÄL!


 


 


Med vänlig hälsning Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.