6 augusti 2008

Mina äldre & nyare mobiler

Hej!

 


 


En av mina första mobiler var Ericsson T29 som jag upplevde som en liten ”flippmobil” och jag kunde som första mobil  ställa in status dvs. Kunna få leverans meddelande att mina sms blivit levererade vilket jag upplevde som MYCKET positivt!

För tidigare visste man inget om att ens sms kommit fram till mottagaren.


Senare skaffade jag några Sony Ericsson S700i och har fortfarande och S 700i har en 1,3 megapixel digital kamera med linsskydd och tar bra bilder och storleken är perfekt med att skicka foton via e-mail! När jag köpte SE S700i med 128 Mb externt minne och först kollade IME-koden och den var INTE stulen! SE S700i är en mobil som trots sin ålder bara kan rekommenderas och den ser ut som en digital kamera! 

Jag har senare även skaffat Sony Ericsson Z800 som är en utmärkt 3G mobil med 1,3 megapixel kamera dock utan linsskydd!

Jag skaffade även en SE K800i för den hade 3,2 megapixel kamera och riktig blixt och till den skaffade jag GPS Wayfinder som även verka som en bra navigator men min SE K800i hade så lågt ljud i högtalaren så jag ”kastbytte” mot en SE P990i som är en smartphone som jag måste ”outsmarta”.

 


Jag köpte våren 2008 i Jakarta för ca 500 kr en Sony Ericsson Z610i som är en ”flipp” mobil och jag har den för mobil samtal och kallar den även min ”Gulleplutt”.

 


Jag köpte sedan en Nokia 6680 med GPS Navigator programet Tom-Tom och mobilen är även en bra 3G mobil med 1,3 megapixel kamera med lins skydd.


November 2007 skaffade jag min Nokia N95 som är en 3G mobil med inbyggd GPS mottagare, för jag har alltid tyckt om kartor och Nokians GPS överträffade mina förväntningar!

Av alla mobiler måste jag säga att Nokia N95 med externt minne på 8Gb är total och min bästa multimedia mobil!

 


Jag har i tidigare inlägg varnat för en tidning angett att ringa med Telia Refill till andra operatörer kvällstid eller helger kostar 0,29 kr istället för 1,99 kr och inte brytt sig om trots mina tele-samtal och e-mail rättat till ovan felaktighet, eftersom oven anförda BARA är ett fel kan det även finnas fler fel, så jag avser kanske trots det är emot mina principer namnge tidningen i mitt nästa inlägg, SOM EN GOD VÄN AV ORDNINGEN!

 


Med vänlig hälsning!  Mobildoktorn.com Emeritus Göte Burström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar på min blogg. Tips och idéer tar jag tacksamt emot.